X-Cite i One prvaci Hrvatske, Ladies First 6.

121

Prvi dan regate RO je uspješno uspio organizirati samo jedan plov. Obje grupe su startale zajedno, točno u podne, po jugoistočnjaku iz 140°, brzine od oko 15 čvorova. Ruta je postavljena na distancu uobičajenu za ovakve uvjete na moru, pa je ispunjen target od otprilike sat vremena provedenog u jedrenju.

Na startu je vladala poprilična gužva, pa je nekoliko jedrilica bilo na granici dobivanja OCS-a, ali vratile su se na vrijeme i regularno startale. Tijekom jedrenja dolazi do odustajanja dvije jedrilice koje su imale problema s jedrima. Češkoj posadi na Firstu 34.7, Roko, rasparao se spinaker. Posadi Salone 380, Coral VII, kojoj je ovo bilo premijerno jedrenje na ORC regati, desila se slična situacija, srećom bez paranja. Njima se spinaker omotao oko prednjeg štraja.

Za to vrijeme Dubrovnik je pokazao da je vrijeme od lanjskog Prvenstva Hrvatske vrlo dobro iskorišteno, što za uigravanje posade, što za ubrzavanje jedrilice, jer su prvi put na jednoj ovakvoj regati realno ušli prvi u cilj. Istina, matematika je pokazala da je to vrijeme bilo nedovoljno za dobar rezultat i da bi trebali jedriti još brže, ali sigurno je pozitivno djelovalo na moral posade.

Također je jedna fenomenalna situacija bila u cilju prvog plova kad su Toto travel, Yellowpad i X-Cite ušli u cilj u razmaku nekoliko sekundi, a nakon korekcije X-Cite još jednom pobjeđuje.

Što se tiče skupine ORC B realno najbrži je bio Mareus. Njima je vrlo malo nedostajalo da budu i korigirano prvi. Za samo dvije sekunde ih je pobijedio One.

Ubrzo je RO pokušao s organiziranjem drugog plova. Vjetar je puhao iz sličnog smjera, međutim dolazi do ponavljanja predstartne procedure i u za vrijeme ponovnog odbrojavanja vjetar značajno mijenja smjer i prekinulo se odbrojavanje. Nakon toga kiša na otvorenom moru i nevera ispod tog oblaka remeti ravnotežu vremenskih uvjeta u Zlarinskom kanalu te se vjetar više ne uspijeva stabilizirati ni po smjeru ni po snazi. Jedino što je još preostalo Regatnom odboru je bilo podizanje Kodeksa poviše Alfe i raspuštanje regate do subote.

Subotnja prognoza nije obećavala mnogo vjetra, a tako je i izgledalo i u marini, a i kasnije kad je flota izašla na more. Naravno, prvo okupljanje na moru je bilo između Zlarina i Prvića, ali ubrzo se pokazalo da ta lokacija nije najbolje rješenje u tom trenutku i da je puno izglednije da će se jedriti u istočnom dijelu Murterskog mora.

Ubrzo nakon transfera cijele flote na novo područje, postavljeno je regatno polje i u 12:55 podiže se zastava klase i kreće predstartna procedura. Puhalo je iz 315° graničnih 5 do 6 čvorova.

Prva orca je odjedrena uredno, bez posebno značajnih oscilacija vjetra i po smjeru i po brzini, ali već u idućoj etapi vjetar pokazuje znakove slabljenja. Nakon što flota kreće s jedrenjem druge orce vjetar se povlači i Regatnom odboru ne preostaje ništa drugo nego dignuti zastavu “N” i prekinuti jedrenje.

Nastavak poslijepodneva je bio u znaku totalne bonace i većina flote procjenjuje da neće biti nastavka jedrenja i polako kreće prema Šibeniku, ali sa zapada je stigao svježi vjetar. Brzo se reagira i postavlja regatno polje, te se daje znak za start drugog pokušaja za drugi plov, točno u 15 sati. Ovaj put je na moru bilo mnogo živahnije. Jedrilo se punim brzinama i uspješno se završava cijeli plov.

Najstabilnije jedrenje ponovno pokazuju X-Cite, koji osvaja svoju drugu pobjedu i All 4 One koji još jednom osvaja četvrto mjesto. Ostali su ostvarili dosta različite rezultate u odnosu na petak, te ove dvije jedrilice zauzimaju dva prva mjesta na generalnoj ljestvici, a treće mjesto dijele One i Mareus. Oni su bili dosta lošiji nego dan ranije, a One ima i jedno opravdanje za gubitak bar dvadesetak sekundi u realnom vremenu zahvaljujući situacija koja se odigrala na bovi od orce u prvom krugu kad joj Blue Chip ne ostavlja dovoljno prostora za okretanje te bove. One podiže protest na Blue Chip i dobiva ga za zelenim stolom te Blue Chip biva diskvalificiran iz tog plova.

Posadi Blue Chipa je sigurno ovo bio veliki gubitak jer osim što su sad dobili kaznene bodove vrijeme s kojim su ušli u cilj je osiguralo pobjedu u plovu u skupini ORC B.

U nedjelju se ponavlja slična situacija kao i u subotu. Ugodno jutro s laganim povjetarcem i iščekivanje formiranja konstantnog vjetra na cijelom regatnom polju. Između 11 i podne čak se i počinje dešavati očekivana situacija i RO pokreće radnje potrebne za postavljanje regatnog polja, ali vjetar pokazuje nestabilnost po pitanju smjera, tako da se ne može postaviti oznaka orce.

Za one koji malo manje prate zbivanja oko ORC-a, odnosno oko tzv. jedrenja po “premjeru”, da bi se mogli dobiti relevantni rezultati vjetar na regatnom polju mora biti stabilan po smjeru i ne smije padati ispod graničnih 5 do 6 čvorova.

Uglavnom, tako nečeg nije bilo oko Zlarina niti u naznakama i već se počela gubiti nada o tome da će biti i trećeg jedrenja.

Posljednja stvar koju je RO još mogao napraviti je bila potraga za vjetrom iza Obonjana. To se pokazalo dobrim potezom. U toj zoni vjetar je počeo puhati dolaskom flote. Štoviše čak je i jačao značajno iznad 12-13 čvorova. Polje se postavilo i start je signaliziran u 14:45.

Prva orca je odjedrena bez problema, ali nakon što su najbrže jedrilice počele obilaziti offset vjetar je krenuo s okretanjem u lijevo i polaganim slabljenjem. To je zahtijevalo brzu reakciju RO-a i postavlja se nova privjetrinska oznaka. Do kraja plova vjetar još slabi, ali bar ostaje stalnog smjera.

U ovom plovu je ponovno bez konkurencije do pobjedničkog rezultata dojedrio X-Cite, dok su se ostale ekipe još jednom raspodijelile po rezultatskoj ljestvici uglavnom bez dosljednosti nizu koji bi se nastavio na osnovu prva dva plova.

Izvor: regate.com.hr