Prošli vikend je održana druga match race regata u organizaciji Wave Sailing Centera, a s logističkom potporom našeg kluba. Na regati se skupilo 8 posada, odjedrio se jedan cijeli Round Robin, polufinale i finale, a što i kako se dešavalo na moru možete pročitati u ovom izvještaju prenesenom s www.regate.com.hr
Ujutro je jedriličare dočekala lagana burica koja je uz sunce obećavala vrlo lijepi dan na moru.
Po planu je prvo napravljen sastanak kormilara na kojem je obavljeno ždrijebanje jedrilica i službeno otvaranje regate, a nakon toga su prve 4 posade krenule s pripremama za isplovljavanje.
Na moru je RO postavio regatno polje po još uvijek postojanoj buri. Malo prije 11 sati se krenulo s prvim startom i naravno, 5 minuta nakon njega s drugim startom 1. flight-a.
Posade su posložene po trenutnoj poziciji na ISAF-ovoj match race rang ljestvici. Tako su dobivena prva dva para Kircher-Presen i Bašić-Rajar. Po laganom vjetru su se najboljima pokazali Presen i Bašić koji su već u predstartnim procedurama ostvarili značajnu prednost.
Nakon završetka prvog flight bura je prestala puhati i počeo se dizati zapadnjak. Prošlo je više od pola sata dok se vjetar stabilizirao u novom smjeru, a to nije bio čak ni zapadnjak, nego jugo. Zapuhalo je jednakom snagom kao i bura, oko 7 čvorova.
S obzirom da je podjela parova napravljena po sistemu da se što manje vremena izgubi na izmjene posada, prva četvorka je ostala na moru i iduća 3 flight-a. Naravno, u drugim kombinacijama.
Sad se već može reći da su se svi upoznali s jedrilicama i da su se zagrijali, pa su predstartne procedure bile vrlo zanimljive i bilo je zanimljivih dvoboja za bolje pozicije na startu.
Što se tice konačnih rezultata, tu je situacija bila nepromijenjena u odnosu na prvi flight. Pobjednici su bili isti, pa su se Bašic i Presen izdvojili s po dvije pobjede.
Treći flight je donio jedino malu promjenu u predstartnom nadmudrivanju, jer je donekle bolju poziciju u dvoboju Bašić-Presen izborila slovenska posada. Medutim, na drugom okretu privjetrinske oznake Bašić je prošao Presena i došao do treće pobjede. Drugi par je bio nešto manje zanimljiv na regatnom polju, a pobjedu je odnijela austrijska posada Juliena Kirchera.
Četvrti flight je doveo drugu četvorku na regatno polje. Prvi match je bio izmedu dvije splitske posade. Laser team iz JK Mornar protiv ženske posade predvodene Tihanom Tadinac. Momci predvođeni Lovrom Perhatom su vrlo sigurno držali regatu u svojim rukama do samog kraja, a slična situacija je bila i u drugom matchu gdje je nakon zanimljive predstartne procedure i istovremenog starta u cilj prva ušla ekipa Hrvoja Petrovića ispred domaćeg tima sa Simonom Trivom na kormilu.
Peti flight je na liniju doveo Tadinac i Petrovića, te Trivu i Perhata. Petrović je odmah krenuo oštro od samog pocetka. Djevojkama su riječani smjestili penal, nakon kojeg su još takle bovu…
Triva i Perhat nisu toliko forsirali, ali su se držali vrlo blizu jedan drugog i na kraju su startali zajedno.
Kao što je bilo i za očekivati, Petrović je pobijedio Tadinac iako je ona u cilj ušla s malom razlikom.
Šesti flight je obilježio prijestup ženske posade u matchu protiv Trive. Držale su dobru poziciju u posljednjoj minuti, ali želja je bila prevelika i morale su se vratiti i ponoviti start. I ovaj put je razlika sa starta ostala do cilja.
Drugi par je završio pobjedom za riječki tim, pa su se sad izjednačili s Bašicem na vrhu poretka s po 3 pobjede i bez poraza.
Sedmi flight… vjetra sve manje i manje, malo sramežljive akcije na startu i lagano jedrenje do cilja.
Nakon ulaska posljednjih u cilj vjetar je prestao i RO nije imao drugog izbora nego odsvirati prekid jedrenja i poslati sve na roštilj u JK Val.
Nedjelja je osvanula jednako sunčana kao i subota, ali mnogo vjetrovitija. Zbog opsežnog programa koji se morao završiti prvi start je signaliziran vec oko 9:30. Bura je puhala stalno oko 20 čvorova i odlučeno je da se neće jedriti sa spinakerima.
Prvi par su bili Bašić-Tadinac. Na početku procedrure pokazali su malo inicijative, ali zbog jakog vjetra vjerojatno nisu htjeli riskirati eventualne sudare. Pred sam start su se razdvojili i svatko je startao sa svoje strane, s tim da je Tadinac startala na lijevim uzdama, a Bašić koji je bio odmah na startu jednu dužinu ispred nje je odmah krenuo s pariranjem i kontrolom matcha do pobjede.
Drugi par, Rajar-Perhat imali su prvi sudar ove regate. U predstartnoj proceduri su pokrivali jedan drugog dosta daleko od startne linije. Srećom, brzine su bile vrlo male i šteta se svela samo na površinsko oštećenje plastike. Perhat se bolje snašao i brzo je startao sa značajnom prednosti, ali je kasnije taknuo bovu, pa su se ta dva penala poništila. Dobivena prednost predstartnog incidenta ipak je iskorištena do kraja, pa je posada JK Mornar neugroženo stigla do pobjede.
9. flight je u prvom matchu spojio Perhata i Kirchera. Vrlo aktivna vožnja Perhata je tražila stalne reakcije austrijske posade i u žaru borbe je ponovno došlo do kontakta, ali ovaj put bez štete. Obje jedrilice su bile u zaustavnom položaju. Kircher je počeo skretati lijevo i tada se naslonio krmom na pramac Perhatove jedrilice.
Nakon njihovog starta proceduru su započeli Tadinac i Lumba team. Njihova nadmudrivanja su ih odvela dosta daleko od startne linije, pa su je presjekli dosta nakon startnog signala. Nastavak jedrenja je donio relativno laku pobjedu slovencima, jer je mješovita posada imala problema u postizanju većih brzina po ovako jakom vjetru.
U desetom flightu nije bilo kontakata i bili su uglavnom mirniji dueli s gledišta malobrojne publike na brodu RO-a.
Jedanaesti flight je bio obilježen jurcanjem prvog para po krmi broda RO-a, a drugi par je održavao bliski kontakt sve do samog starta. U ovom slucaju Tadinac i Kircher su bili zanimljiviji za pratiti, a u trenucima zvuka startne sirene Kircher je za par sekundi bio brži u upućivanju svoje jedrilice maksimalnom brzinom.
Sad se već može napraviti analiza bodovne tablice. Po trenutnom stanju poznata su tri polufinalista. Daleko ispred sviju je u ovom trenutku Bašić s omjerom pobjeda i poraza 5:0, a druga dvojica su Petrović s 4:0 i Perhat s 4:1. Za četvrtog su u konkurenciji Kircher i Presen s tim da Kircher sad ima samo jednu šansu za doći do 4. pobjede i to u matchu protiv Hrvoja Petrovića, dok Dejan Presen ima ispred sebe još 3 matcha. Premda kad se malo bolje pogleda, ni Petrović ni Perhat nisu još 100% sigurni s obzirom da Petrovic ima još 3 matcha ispred sebe, a Perhat 2, pa je još kombinacia otvoreno!
Dvanaesti flight… vrlo zanimljivi startevi! Par Triva-Presen su testirali strpljenje i skoro 4 minute proveli ispred linije starta, jedan pored drugog. Presen je cijelo to vrijeme blokirao bilo koji pokušaj Trive da se probije u zonu starta i tek u posljednjoj minuti su se obje jedrilice počele spuštati prema njoj i obilaziti pin. Naravno, Presen je i dalje nadgledao situaciju i kontrolirao sve Trivine pokušaje.
Kircher i Petrović su bili nešto življi. Kircher je pokušavao postići što bolju poziciju jer u slučaju pobjede i dalje je ima šansu za polufinale. Medutim, Petrović je koncentriraniji i vrlo dobro predviđa sve austrijančeve pokušaje. Do linije starta dolazi s par metara prednosti i nastavlja parirati i na svaku promjenu smjera odgovara s odgovarajucom reakcijom te gasi i posljednje Kircherove nade za polufinalom, a svoju posadu stavlja na vodeću poziciju zajedno s TB Racing Teamom.
Trinaesti flight ako već ne donese najzanimljivije akcije na moru, donijet će zanimljivi rasplet aktualne bodovne situacije na ljestvici. Prvi par su Presen i Petrović, a drugi Perhat i Bašić. U principu su oni svi polufinalisti, ali samo će se dobiti njihov točan raspored.
Jedri se i dalje bez spinakera iako je bura malo posustala.
Presen i Petrović su krenuli neatreaktivnim zaustavnim položajem jedan pored drugog u kojem je Petrović bio u boljoj situaciji. Potom se u jednom trenutku Presen uspjeva izvući natjerati riječane na lov, ali Petrović se ponovno uspjeva postaviti u kontrolirajuću poziciju i stići prvi do linije starta, a nakon toga je uslijedilo pokrivanje i pariranje protivnika.
Bašić i Perhat su se u proceduri izvukli dosta daleko, držali se blizu jedna drugog, a Bašić u poziciji onog koji kontrolira. Medutim, Perhat je uspio napraviti jedan penal i Bašić nastavlja jedrenje s tim teretom, pa vodstvo od dvije dužine broda na startu dolazi u pitanje!
Presen i Petrović prvi dolaze do cilja uz prakticki najzanimljiviji finiš. Jedan pored drugog s tim da je Petrović bliži liniji, kontrolira situaciju i odvlači Presena skroz lijevo. Posljednja pojalabanda i siguran ulazak u cilj!
Još veće uzbuđenje je u posljednjoj krmi drugog matcha! Mornar laser team sustiže TB racing team! Prelaze ih i na kraju dolazi do kontakta, Bašić udara u krmu Perhata, podiže se zastavica i suci presuđuju da je penal dobio Bašić. Kako je vukao još i penal iz predstarta morao se dva puta iskupiti i splićani bez straha ulaze u cilj i dolaze do svoje 5. pobjede i izjednačavaju se s Bašićem.
Posljednji kvalifikacijski flight počinje jednim uzbudljivim cyclingom Presena i Perhata uz pozive na protest, a do starta prvi stiže Presen i kontrolira Perhatov pokušaj nastavka regate na desnoj strani.
Petrović i Bašić… vrlo zanimljiva akcija na stratu. Pariranje, u minuti do minute svatko sa svoje strane broda RO-a, ponovno “spajanje”, pariranje i istovremeni start!
Nakon 14 flighteva potvrdeno je da su u polufinalu Bašić, Presen, Petrović i Perhat. Zanimljivo je bilo prilikom ždrijebanja jer su svi bili međusobno povezani s porazima, pa se morala konzultirati knjiga s pravilima da se vidi tko koga prvi bira za protivnika. To su ispali splićani koji su izabrali ekipu iz Rijeke. Takoder je odlučeno da se jedri na dvije pobjede i da se mogu koristiti spinakeri!
Za polufinala i finalna jedrenja ostalo je još maksimalno 3 sata po programu regate. S obzirom da je do tada svaki plov trajao između 10 i 15 minuta to je trebalo biti više nego dovoljno vremena. Ali vjetar je počeo slabiti.
Detaljnije opise i izdvajanje zanimljivih detalja ćemo ostaviti za analizu preko Flash Back playback-a. Spomenut ćemo samo to da prvi polufinalni par, Perhat-Petrović, nisu mijenjali jedrilice za drugi plov, već samo boju, dok je drugi par tu mogućnost iskoristio. Naime, u match raceu postoji pravilo da ako samo jedna posada želi napraviti izmjenu jedrilice u idućem matchu, da se ta želja mora poštivati.
Iz prvog para u finale je otišao Perhat, a iz drugog Bašić. Gubitnici u polufinalu, Presen i Petrović su bili par koji je jedrio za 3. mjesto. RO je zbog uvjeta na moru odlučio da će se ići na samo dvije pobjede.
Toliko je bilo dovoljno Tomislavu Bašiću i njegovoj posadi da pobjede laseraše iz Splita. Bodovno gledajući, glatka pobjeda na posljednjoj match race regati TB Racing Teama. Upravo taj vikend je vođa tima, Tomislav Bašić, objavio da znabog promjena formata natjecanja u WMRT-u (World Match Race Tour) i značajnog povećanja troškova za sudjelovanje njegova ekipa u Šibeniku jedri posljednju regatu ovog tipa!
Drugi dvojac, Petrović i Presen su tek nakon tri plova saznali tko odlazi s regate s nagradom za trećeplasiranog. Prvi match je dobio Petrović, a druga dva Presen.
I za kraj, sudionici jesenske regate Wave Sailing Center-a u punom sastavu:
- Tomislav Bašić
- Stjepan Vitaljić
- Pave Pleslić
- Ivan Ivanković
- Dejan Presen
- Miha Truden
- Jure Jerković
- Gašpar Strahovnik
- Julian Kircher
- Martin Dihrich
- Julian Joebstl
- Gerhard Halzl
- Bojan Rajar
- Miran Pavlič
- Rok Korošec
- Blaženko Friganovič
- Hrvoje Petrović
- Igor Šepić
- Dario Jušić
- Marko Juraga
- Lovre Perhat
- Filip Jurišić
- Toma Višić
- Marko De Micheli Vituri
- Tihana Tadinac
- Nevenka Čuk
- Fabijan Roić
- Ivona Dražić
- Simon Triva
- Luka Piasevoli
- Luka Novaković
- Anđelo Hajdić